Fizjoterapeuta Katowice o skutkach nieleczonych wad postawy

Logopeda Kraków

Najważniejsze skutki wad postawy których nie leczymy:

Wady poprawnej postawy to w dzisiejszych czasach bardzo poważny problem. Są one bowiem przyczyną wielu dolegających nam fizycznych jak i psychicznych komplikacji zdrowotnych. Jednak ogromnym problmem jest to że niestety niewielu rodziców zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego też bardzo ważne jest to aby zdawać sobie sprawę z możliwych konsekwencji wadliwych postaw zarówno u dzieci jak i osób dorosłych.

Mowa oczywiście m.in. o skutkach takich jak:

1. Bóle układu mięśniowo-szkieletowego.
  2. Spadek wydolności organizmu.

3.

Dysfunkcja układu nerwowego.
  4. Zaburzenia w funkcjonowaniu układu trawiennego.

Powodem bóli całego lub części układu mięśniowo-szkieletowego są dysproporcje w rozwoju mięśni zarówno całego ciała jak i kręgosłupa. Co jest tego powodem? Najprościej wyobrazić sobie u osoby która nie cierpni na tego typu dolegliwości fakt, iż musi ona przez cały dzień poruszać się z delikatnym, nawet kilkustopniowym pochyłem na bok. Jak łatwo się domyślić, skończy się to ogromnym bólem zarówno kręgosłupa jak i mięśni pleców. Właśnie to jest należy do jednej z wielu możliwych wad na skutek których w przyszłości nasze pociechy mogą uskarżać się na bóle pleców, zawroty lub bóle głowy itp.
Oczywiście jest to jedna z licznych przyczyn które mają nam za zadanie uświadomić skalę zagrożenia jakie niesie za sobą niekorygowana postawa dziecka czy nawet osoby dorosłej.

Jak wiadomo, skrzywienie kręgosłupa może wpływać nie tylko na ogólne bóle poszczególnych części ciała. Jeszcze poważniejszym może stać się problem zarówno z układem krążenia jak i oddechowym. Podczas zachowania oraz pogłebiania się krzywizny, możemy w nienaturalny sposób powodować wymuszenie cięższej pracy na narządach które podczas przeciążeń, w przyszłości mogą objawić się swoistymi chorobami ze strony tych układów. Sposób na udowodnienie tej tezy jest bardzo prosty. Wystarczy wyobrazić sobie śpiewaka operowego który aby wydobyć coraz to głębsze dźwięki, swoją sylwetką musi sobie to umożliwić. Ciężko sobie wyobrazić wydobycie bardzo wysokich dźwięków przy pochyleniu się chociażby częściowym w przód (tak jak jest to w przypadku wady pleców okrągłych).

Do tego wszystkiego, można także zaliczyć wpływ tychże zmian krzywicznych kręgosłupa, które powodują ucisk np. nerwów rdzeniowych przez co możemy odczuwać mrowienie nie tylko pleców, ale także wszystkich pozostałych części naszego ciała. Co za tym wszystkim idzie, nieprawidłowa postawa może powodować ogromny spadek energii, co z kolei może powodować nadmierne przemęczenie a nawet stany depresyjne. Zmiana krzywizn kręgosłupa może powodować ucisk na nerwy rdzeniowe lub poszczególne nerwy co może objawiać się drętwieniem czy mrowieniem nie tylko w obrębie kręgosłupa ale i całego ciała. Nieprawidłowa postawa powoduje zmniejszenie poziomu energii co w efekcie prowadzi do przygnębienia a nawet depresji.

Nieodpowiednia postawa wpływać może także na funkcjonowanie układu trawiennego naszego dziecka. W wadzie postawy jaką są plecy wklęsłe dochodzi do rozciągnięcia mięśni brzucha, co wpływa na pracę układu trawiennego oraz dolegliwości takich jak zaparcia czy wzdęcia. Dodatkowo, nacisk trzewi na ścianę brzucha utrwala dysfunkcje prowadząc z czasem w życiu dorosłym do powstania nieestetycznego wiszącego worka u pań czy piwnego brzucha u panów, który po tak długim czasie niezwykle trudno zlikwidować nawet ćwiczeniami i dietą. W plecach okrągłych lub skoliozie dochodzi do ucisku żołądka lub jelit co zaburza ich pracę i może prowadzić do zaburzeń perystaltycznych, refluksu a nawet przepuklin. Korygując sylwetkę zwiększamy przestrzeń między miednicą a dolnymi żebrami zapewniając większą przestrzeń dla narządów wewnętrznych i przywracając im prawidłowa pracę.

Posiadając wiedzę na temat skutków nieleczonych wad postawy nie możemy ignorować pierwszych objawów o których informuje nas nasza pociecha lub też które odczuwamy my sami. Warto się zgłosić na wizytę do naszego gabinetu w celu przeprowadzenia wstępnych rozmów z jednym z naszych fizjoterapeutów o których to możemy dowiedzieć się więcej klikając w poniższy link:

Fizjoterapeuta Katowice , Fizjoterapeuta Sosnowiec